اخبار «هشتگ غیر رسمی» و "هشتگ واکسن بخرید" را در ۲۰:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۷- ۰۸:۱۴

حذف بانک های متخلف از فرآیند پرداخت جرائم رانندگی

هشدار پلیس راهور به بانکهای بدحساب عملی شد.  چهارده بانک از فرآیند پرداخت جرائم رانندگی حذف شدند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت:​ این بانکها پولی را که مردم بابت جریمه می دادند تا 36 ساعت در حسابهاشان نگه می داشتند که هم تخلف بود و هم مردم را سرگردان می کرد. به گفته سردار هادیانفر در حال حاضر پرداخت جرائم از طریق 9 بانک خوش حساب در حال انجام است و کار مردم مختل نمی شود.

ادامه عملیات جستجو و نجات کوهنوردان گرفتار بهمن در ارتفاعات شمال تهران

آخرین وضع عملیات نجات کوهنوردان گرفتار بهمن در ارتفاعات تهران را در گزارشی در این بخش خبری پیگیری کنید.

معماری دستگاه عدلیه متناسب با گام دوم انقلاب

رئیس قوه قضائیه سند تحول قضایی را برای تحقق 7 مأموریت اصلی دستگاه قضا را پس از بررسی نقاط قوت و ضعف قوه قضائیه در 42 سال اخیر ابلاغ کرد. 
 
طبق سند تحول قضایی، در جهت گیری های کلان قوه قضائیه 14 تغییر اساسی رخ میده تا مواردی که تا حالا ازش غفلت و بهش کم توجهی شده بود جدی تر گرفته شود.
 
از مواجهه قضائی فعال و ایجابی به جای مواجه منفعل گرفته تا شناخت و حذف بسترهای فسادزا بجای مقابله صِرف با مفسدین».
 
جلوگیری از صدور آرای ضعیف و غیردقیق توسط قضات؛ کوتاه شدن مدت رسیدگی به پرونده های قضایی؛ مؤثر بودن نظر مردم در عزل و نصب قضات و برکناری سالانه ۱۰ درصد از مدیرانی که عملکردشان ضعیف تر از بقیه باشد؛ ایجاد سازوکارهای مناسب برای قبول انواع وثیقه و کفالت و جلوگیری از به زندان افتادن متهمان به علت طولانی شدن روند ارزیابی وثیقه ها از جمله راهبردها و راهکارهاییه که در سند تحول قضایی برای دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم در نظر گرفته شده است.
 
در این سند به مواردی مثل کمک به حل و فصل دعوا و اختلافات توسط خود مردم؛ راه اندازی سامانه برای شناسایی شهادت های دروغ؛ حذف استعلام های کاغذی؛ ایجاد رویه واحد رسیدگی به جرایم سیاسی؛ استانداردسازی بازداشتگاه‌ها؛ مهارت آموزی به زندانیان و فراهم کردن زمینه اشتغال انها برای بعد از دوره محکومیت شون توجه ویژه ای شده است.
 
برای تحقق اهداف سند تحول قضایی، زمانبندی دقیقی شده. برخی موارد تا تیرماه سال آینده یعنی شش ماه و بقیه که نیاز به زمان بیشتری دارد یک ساله و حداکثر ظرف سه سال باید کامل اجرا شود.

واکسن کرونای غیرمعتبر خط قرمز کشور

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سنگ اندازی آمریکایی ها در مسیر تهیه دارو، این اطمینان را داد که هر لحظه برای خنثی کردن خباثت آمریکایی ها تلاش می شود و در عین حال به هر واکسنی هم اجازه ورود به کشور داده نمی شود و باید سلامت واکسن خریداری شده به تایید متخصصان ایرانی برسد.
 
آقای روحانی گریزی هم به ویروس جهش یافته انگلیسی زد و با اشاره به اینکه باید مراقب ورود مسافر از اروپا باشیم، همچنان تنها چاره ی کار را فاصله گذاری اجتماعی و اجرای جدی شیوه نامه ها دانست.

دستورالعملی برای اولویت ترزیق واکسن کرونا

تدوین دستورالعملی خاص در وزارت بهداشت تدوین شد که براساس اون هیچ کس در تزریق واکسن بر دیگری ارجحیت ندارد حتی اگر مقام یا مسئول دولتی باشد.
 
اما غفلت کنیم، موج بعدی کرونا در بهمن ماه گریبان گیرمان می شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام این که در نتیجه مشارکت مردم، آمارها رو به کاهش است و هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم، از آغاز اجرایی شدن منع تردد درون شهری در شهرهای زرد خبر داد.

پایان ترم دانشگاه ها حتما غیرحضوری است/ بازگشایی مدارس منتفی است 

پیشنهاد بازگشایی مدارس هم در کمیته های تخصصی ستاد کرونا رای نیاورد و این یعنی، پرهیز از تجمعات همچنان فصل الخطاب است.
 
وزیر علوم هم گفت: امتحان پایان ترم دانشگاه ها حتما غیرحضوری برگزار خواهد شد و برای واحدهای عملی، اواسط دی ماه متناسب با شرایط موجود، تصمیم می گیریم.

کرونا همچنان فعال است و قربانی می گیرد

اما به خبرهای کرونایی اضافه کنید عرض اندام این ویروس را در شبانه روز گذشته که اگرچه سر به زیر تر اما همچنان قابل تامل و اعتناست.
فوت 134 هموطن دیگر و شناسایی ۵ هزار و ۷۶۰ بیمار جدی، آخرین کارنامه کرونا تا اینجای کار بوده است.

گزارش هشتگ ها؛ ۶ دی /منشا "هشتگ واکسن بخرید" کجاست؟

سیاسی کردن سلامت مردم با موجی از هشتگ های انحرافی؛ وقتی قلاب سیاست برخی در فضای مجازی به واکسن کرونا گیر می کند. 
 
سایتهایی که بیشترین تحرک در هشتگ واکسن بخرید را داشتند صدای امریکا وابسته به دولت امریکا ایران اینترنشنال وابسته به سعودی ها بود . حالا می توان گفت منشا هشتگ واکس بخرید از جایی آغاز شده که مانع خرید واکسن برای مردم ایران شدند.
 

کرونای انگلیسی، هدیه سال نو میلادی

شمارنده کرونا در جهان، در حالی یک میلیون و 760 هزار نفر جان باخته و بیش از 80 میلیون و 500 هزار مبتلا را ثبت کرد که انگلیس با بیش از 32 هزار مبتلا در روز، رکورددار اروپاست.
کشوری که حالا ویروس نوع جدید را به عنوان هدیه کریسمس، تقدیم کشورهای دیگه از جمله آلمان و فرانسه هم کرد.

آمریکا بزرگترین آسیب دیده همه گیری کرونا

آمریکا هم که بزرگترین آسیب دیده همه گیری کروناست، شمار مبتلایانش تا کمتر از یک هفته دیگر، عدد 20 میلیون نفر را رد می کند و جانباخته هاش، متاسفانه به حدود 350 هزار تن می رسد.

قانون با کسی تعارف ندارد / شورای شهر ساری منحل شد

با دستگیری نهمین و آخرین عضو شورای شهر ساری، این شورا منحل شد و قرار است تا سه روز دیگر درباره وضعیت فعالیت شورا و شهرداری ساری تصمیم گیری شود.
 
البته قراره فعلا واحد امور شهری استانداری مازندران کار مردم را رتق و فتق کند.
 
در این پرونده تخلفات مالی، دستگاه قضایی بجز اعضای شورا، عملکرد سرپرست وقت شهرداری، چند مدیر، کارمند و پیمانکار را هم زیر ذره بین برده تا مو را از ماست بکشد. 

قیمت های عجیب و غریب مواد شوینده زیر سایه نظارت فراموش شده

این در حالی است که مدیرکل تعزیرات تهران گفت: همین افزایش 40 درصدی قیمت مواد شوینده در ماه قبل هم هیچ توجیهی نداشت و سازمان حمایت از مصرف کننده باید جلوش را بگیرد. 

بازتاب ها به مستند غیر رسمی (هشتگ غیر رسمی) 

وقتی روایت غیررسمی از دیدارهای رهبر انقلاب، نقل محافل دوست و دشمن می شود. 
مرد میدان؛ کسی که نه تنها معادلات دشمن را برهم زد، بلکه مکتبی با شاگردانی شجاع و جان برکف برپا کرد. 
گزارشی درباره بازتاب ها به مستند غیر رسمی ، در این بخش خبری ببینید.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha