پخش زنده
امروز: -
سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده،منطقه خاورمیانه محسوب میشود، به ایستگاه آخر رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:در روزهای برگزاری این رویداد، سالنها و غرفههای محل نمایشگاه بین المللی تهران مملو از مخاطبان و بازدیدکنندگان بود، استقبال از سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به حدی بود که تردد در سالنهای نمایشگاه به سختی صورت میگرفت.
در این مدت همچنین مقامات وزارت صمت، وزارت بهداشت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انجمنها و اتحادیههای مرتبط، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران حضور یافتند و در جریان روند تولید و صادرات تولیدات این محصولات قرار گرفتند
حضور شرکتهای خارجی بویژه کشورهای اروپایی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد یافته بود. نمایشگاهی که امسال با استقبال چشمگیر شرکتهای خارجی از جمله اروپایی مواجه شده بود.
در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت از شانزده کشور"امارات متحده عربی، سوئیس، یونان، هلند، بلژیک، فلاند، انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، روسیه، ایتالیا، آلمان، چین، هند و ترکیه" حضور و مشارکت داشتند.
سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا شد و در آن بیش از ۲۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف ایران و دیگر کشورهای جهان، نوینترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را به نمایش گذاشته بودند.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاککننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطهای، خدمات بازرگانی و مشاورهای و همچنین انواع دستگاهها، خط تولید و تجهیزات و ماشینآلات این حوزه ارائه و به نمایش عموم گذاشته شده بود.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با نظارت انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۳ هزار مترمربع و در ۱۳ سالن برگزار میشود، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاوردها و تکنولوژیهای روز این صنعت را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویتهای بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیتهای علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی است.
صنعت مواد شوینده آرایشی و بهداشتی در ایران از جایگاه مهمی برخوردار است بر اساس گزارشها ظرفیت نصب شده تولید شویندهها در کشور حدود ۴.۵ میلیون تن در سال است، اما تنها ۳۵ تا ۴۰ درصد از این ظرفیت فعال است که معادل تولید حدود ۱.۵ میلیون تن در سال میشود. این میزان تولید بیش از دو برابر نیاز مصرف داخلی کشور است.
در حوزه صادرات سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن مواد شوینده آرایشی و بهداشتی به دیگر کشورهای صادر میشود که بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور در پی دارد. همچنین سالانه ۳۵۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به دیگر کشورها صادر میشود. بر اساس اطلاعات موجود تا سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ واحد تولید کننده مواد شوینده در کشور فعال هستند. تا دی ماه ۱۴۰۳ تعداد کارخانههای تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی به ۱۸۵۰ واحد رسیده است.