پخش زنده
امروز: -
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بخواهیم به بهره وری کامل در مترو دست یابیم باید در خط یک و دو مترو سر فاصله حرکت قطارها به ۲ دقیقه کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی و افتتاح ایستگاههای یادگار امام و شهید ستاری در خط ۶ مترو با اشاره به اینکه با ایجاد شبکه مترو، نمیتوانیم بخشی از آن را بسازیم و بخش دیگر را نسازیم افزود: بهره وری کافی و لازم را با وجود سرمایه گذاری کلان در بخش حمل و نقل عمومی و بخصوص متروی تهران نمیگیریم چراکه ظرفیت مناسبی در این بخش ایجاد کرده ایم، اما در بخش رانش، با مشکل کمبود واگن روبرو هستیم.
هدف شهرداری انجام نیمی از سفرهای درون شهری با مترو است
شهردار تهران گفت: هدف شهرداری تحقق ۵۰ درصد سفرهای شهری با استفاده از مترو است و برای رسیدن به این هدف باید در بخش ناوگان هم به موازات توسعه خطوط و ایستگاهها کار کنیم.
آقای پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و بهره برداری از ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری خط ۶ مترو که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی ریاست جمهوری و رئیس شورای اسلامی تهران برگزار شد افزود: برای استفاده حداکثری از این ظرفیت که با سرمایه ملی و سرمایههای مردم تهران ساخته شده است باید سرخط حرکت قطارها به ۲/۵ دقیقه کاهش یابد.
وی از تخصیص ۴۰ درصدی بودجه شهرداری به موضوع حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: راه اصلی حل مشکلات مالی این بخش، تامین منابع از طریق اوراق مشارکت است که با ضوابط اخیر بانک مرکزی، ضمانت اخذ تسهیلات از شبکه بانکی بسیار سخت شده است و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تهران افزود: هر خط مترو باید پایانهای مجزا و دارای پارکینگ و محل اورهال و سرویس مجزا داشته باشد، اما هم اکنون در بسیاری از خطوط مترو واگنها داخل تونل پرک میشوند که اقدام اصولی نیست.
وی اداهم داد: پایانه خط ۴ مترو بزودی افتتاح خواهد شد و مشکل خطوط ۶ و ۷ هم بزودی در این بخش مرتفع میشود.
حناچی با اشاره به نقش موثر حمل و نقل عمومی و بخصوص مترو در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و از جمله تهران گفت: در سالهای اخیر میزان عمومی آلایندهها کاهش داشته است، اما نرخ شیب این کاهش کم و سرعت آن پایین است که امیدوارم با توسعه ناوگان برقی حمل و نقل عمومی و همکاری میان بخشی و بخصوص همکاری موثر دولت، این روند سرعت بیشتری بگیرد.
وی ساخت قطار ملی برای ناوگان مترو را گامی مهم و کلیدی در تولید داخل و روزآمد کردن شبکه حمل و نقل ریلی دانست و افزود: قطار بین شهری تولید داخل هم در راه است و این دستاوردی قابل اتکا برای صنعت ریلی کشور است.