پخش زنده
امروز: -
کتاب نقش «معلم در تربیت دینی» نوشته زهرا رمضان پور گلیرداز معلمان تلاشگر شهرستان ری به همت انتشارات سمیع به چاپ رسید.
در غیر این صورت ممکن است با کوچکترین اشتباه و خطا شاگردان با یک عمل بیجا و نابهنگام آنان، بهشدت عصبانی شود و از شیوه عدل و انصاف عدول کند و در نتیجه آموزش و پرورش از مجرای صحیح خود خارج شود. بدیهی است که معلم افسرده، مضطرب مأیوس، ستیزهجو و تندخو نمیتواند نشاط، امنیت خاطر و ثبات را در کلاس درس و محیط آموزشی و پرورشی به وجود آورد.ب: پای بندی به ارزشها و اصول انسانی و اجتماعی:یکی از هدفهای مهم پذیرفتهشده در هر نظام آموزش و پرورش، دین است که ارزشهای معنوی و اخلاقی و اجتماعی جامعه را به کودکان و نسل آینده انتقال دهد. لازمه راهبرد به این هدف به اعتقاد و ایمان معلم به این ارزشها بستگی دارد بهعبارتدیگر میزان پای بندی و اعتقاد معلم به ارزشهای جامعه در رفتار و گفتار و کردار وی منعکس میشود.از طرفی چون جامعه معلم را نماینده خود در انتقال تعلیم و ارزشها و معتقدات و اصول انسانی و اجتماعی به نوباوگان خویش میداند، توقع و انتظارش از معلم در رعایت این اصول بیش از کسان دیگر است. همه مردم حتی خود معلمان آرزو دارند که سرمشق و الگو فرزندان آنان نمونه برازندهای از انسانیت و عضو شایستهای در اجتماع باشد. این است که انتظار دارند معلم به صفات عالی انسانی مانند راستگویی، وظیفهشناسی، پاکدامنی و تقوا، شهامت، شجاعت و عدالت آراسته گردد.افرادی که معلمی را بهعنوان حرفه برای خود انتخاب میکنند داری ثبات عاطفی و توانایی سازگاری بیشتر با مردم هستند معلمان بیش از سایر مشاغل روی برقراری مناسبات شخصی به کمک دیگران کار کردن به مردم و بودن با آنان تأکید میکنند؛ و غالباً افراد اجتماعیتری میباشند و به ارزشهای معنوی و اخلاقی جامعه پای بندی بیشتری از خود نشان میدهند.ج: برخورداری از استعدادها و قوای ذهنی نسبتاً خوب:طبیعت کار معلمی ایجاد میکند که او در درجه اول حافظه قوی داشته باشد تا بتواند هم معرفت و دانش بشری را که درواقع ابزار اصل و اساسی کار وی است کسب کند و هم جریانات و امور مربوط به کلاس و شاگردان را به خاطر بسپارد و به یاد آورد. معلمی که در چند جلسه اول کلاس درسی بتواند اسامی شاگردان خود را یاد بگیرد و آنان را به اسم بخواند، با این کار میتواند اطمینان و اعتماد شاگردان را به گفتههای خود نیز جلب کند؛ و در نظر کودکان، فرد توانا و باارزش و مسلط به کار خود جلوهگر شود. معلم علاوه بر برداشتن حافظه خوب و وفادار، باید از هوش نسبتاً خوبی نیز برخوردار باشد.کتاب نقش «معلم در تربیت دینی» کتاب دارای 48 صفحه و در در قطع رقعی روانه بازار نشر شده است.